انواع درب های چوبی زیبا برای داخل خانه

درب و پنجره: درب های داخل خانه از آن چیزی که فکر می‌کنید نقش مهم‌تری در طراحی داخلی خانه بازی می‌کنند. اگرچه در یک نقشه بزرگ عناصر کوچکی هستند، اما به خانه جزئیات معمارانه و سبک اضافه می‌کنند. درب ها به‌عنوان چیزهایی که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم یک تجربه ملموس خلق می‌کنند که یک تاثیر مهم بر ما می‌گذارند. برای مثال انتخاب یک درب چوبی مستحکم خیلی تجربه متفاوت‌تری نسبت به یک در  توخالی که از مواد ترکیبی و مصنوعی ساخته شده است ایجاد می‌کند. با عرشیا دور همراه باشید تا بهترین درب چوبی و سازندگان درب چوبی را به شما معرفی کنیم.

درب خانه‌ای با جزئیات نسبتا کم، درب های زیبا آن‌قدر جذابیت به فضا اضافه می‌کنند که این خانه تبدیل به خانه‌ای خاص و ویژه می‌شود. حتی اگر خانه شما دارای معماری قابل توجه‌ای باشد، درب های به‌روز می‌توانند طراحی شما را کامل کنند. برای مثال، جزئیات پیچیده و طلایی و سطح چوبی گره‌دار این درب کلاسیک ایتالیایی را چشم‌گیر و زیبا کرده است.

 ساخت درب که در زمینه ساخت درب های چوبی کلاسیک بادوام و و ضد سرقت تبحر دارند می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

چه کسی را برای نصب درب و پنجره انتخاب کنیم؟

کسی که دارای حداقل مهارتی متوسط در ساخت‌وساز است می‌تواند خود درب داخلی خانه‌اش را تعویض کند. اما استفاده از یک پیمانکار معتبر یا یک نصاب قابل اعتماد هزینه زیادی در بر ندارد. در مرحله طراحی و انتخاب درب استفاده از اهالی فن و سازندگان درب چوبی  که در چیدانه حضور دارند، هرگز شما را پشیمان نخواهد کرد.
برای عرض درب حداقل‌هایی مورد نیاز است، اما به احتمال زیاد عرض درب شما کم‌تر از این اندازه حداقل نخواهد بود. یکی از درب هایی که باید به آن توجه جدی کرد درب ورودی و پارکینگ است. از نظر تکنیکی این درب به عنوان در بیرونی در نظر گرفته می‌شود و باید این آگاهی را داشت که این درب ها باید دارای بازوی بستن خودکار در و ضد آتش باشند.

انواع درب های چوبی زیبا برای داخل خانه

انواع درب های چوبی زیبا برای داخل خانه

گام اول در تعویض درب منزل:

ابتدا اطلاعاتی پایه‌ای در مورد اجزای تشکیل‌دهنده درب به دست آورید. سپس در این مورد تصمیم بگیرید که فقط خود درب را می‌خواهید تعویض کنید یا می‌خواهید در و چارچوب‌هایش و نیز قالب پیرامون در را عوض کنید. به احتمال زیاد چارچوب را عوض خواهید کرد.
حتی اگر کسی را برای این کار استخدام می‌کنید به یاد داشته باشید که بهتر است همیشه درک درستی از کاری که قرار است انجام شود داشته باشید.

طول زمانی پروژه تعویض درب:

اگر خودتان این کار را انجام می‌دهید چند ساعت را به هر در اختصاص دهید. یک نصاب یا یک پیمان‌کار ممکن است این کار را در چیزی حدود یک ساعت انجام دهند. همه این‌ها به این بستگی دارد که چند در را می‌خواهید تعویض کنید، اما این پروژه‌ای است که ممکن است انجام آن در برخی موارد پیچیده‌تر کم‌تر از یک ماه به طول بیانجامد.

بهترین زمان برای انجام پروژه تعویض درب:

با توجه به این‌که تمام مراحل کار در خانه انجام می‌شود می‌توانید آن را در هر زمانی از سال انجام دهید. بهتر است چنین پروژه‌ای در هفته‌های قبل از یک تعطیلی مهم انجام نشود، چراکه همه ما دوست داریم در روزهای تعطیل خانه‌ای تمیز و مرتب داشته باشیم.

انواع درب چوبی در دکوراسیون منزل

درب های ساده مدرن

درب های صاف با هسته‌های توخالی یا پر تولید می‌شوند و سطح آن‌ها یا رنگ می‌شود یا یک روکش چوبی در آن به کار می‌رود. معمولا این نوع درب ها ارزان‌ترین آن‌ها هستند و بسیار مناسب خانه‌های مدرن هستند.
قیمت: قیمت درب های توخالی ارزان تر و قیمت درب های چوبی توپر گران تر است.

ممکن است این درب ها دارای روکش‌های چوبی نامتعارف و خاص باشند که قیمت آن‌ها  افزایش می‌دهد. به یاد داشته باشید که در هر شرایطی باید هزینه‌ای بابت نصب و ماده روکش در کنار بگذارید.
این درب صاف و ساده دارای یک روکش پیچیده است. برخی از تولیدکننده‌ها تعداد درب های ثابتی تولید می‌کنند اما برخی دیگر از اهالی فن سازه های چوبی می‌توانند درب های خود را براساس سفارش و سلیقه شما بسازند. روکش‌های طرح‌دار قیمت بیش‌تری نسبت به روکش‌های دیگر دارند.

درب های تک پنلی در دکوراسیون منزل

درب های تک پنلی مناسب خانه‌هایی هستند که وسایل آن دستی ساخته شده.

درب های دو پنلی ساده

همان‌طور که در نمونه‌های این مطلب خواهید دید تنوع در درب های دو پنلی بسیار زیاد است. این نوع خاص، با یک ضلع قوسی در پنل بالایی در خانه های فرانسوی و سبک تلفیقی زیاد استفاده می شود.

این درب که شباهت زیادی با درب عکس بالا دارد دارای شیارهایی در درون پنل‌ها است. این درب ها یادآور دری های خانه‌های روستایی و مزرعه‌ای هستند. ریشه چنین درهایی به سیستم کام و زبانه نجاری در نردبان‌های قدیمی و دری های ریلی بازمی‌گردد.

درب های چوبی سه پنلی در دکوراسیون منزل

از درب های سه پنلی در اکثر سبک‌های معماری استفاده می‌شود.

در این عکس یک درب سه پنلی ساده را می‌بینید. این درب ها به صورت رنگ‌شده و یا با روکش چوبی (معمولا چوب درخت بلوط) تولید می‌شوند.

درب های چوبی سه پنلی که بسیار مستحکم و زیبا هستند هماهنگی خوبی با این خانه سنتی  و کلاسیک دارند.

وجه تمایز این درب سه پنلی قسمت مدور آن است. چنین طرح‌هایی را در معماری تلفیقی فرانسوی و ویکتوریایی می‌توان پیدا کرد.

درب های چهار پنلی در دکوراسیون منزل

درب های چهار پنلی از دیگر انواع درب های مورد استفاده در معماری کلاسیک هستند.
احتمال این‌که در خانه دارای درب هایی با چارچوب‌های قوسی باشید بسیار کم است اما اگر خواستید این درب ها را تعویض کنید، درب های چهار پنلی انتخاب بسیار خوبی برای چنین چارچوب‌هایی هستند.

شما می توانید شرکت ها و اهالی فن سازنده درب های چوبی در چیدانه را با نمونه کارها و اطلاعات کاملشان ببینید.

این درب چهار پنلی بسیار مناسب خانه‌هایی با سبک معماری ایتالیایی است.

درب های پنج پنلی در دکوراسیون منزل

یکی از انواع درب های مورد استفاده درب های پنج پنلی است. این درها در انواع توپر و توخالی تولید می‌شوند.
یکی از ویژگی‌های مهم خانه‌ای که در عکس بالا می‌بینید سطوح زیبای درب های پنج پنلی هستند.

درب های شش پنلی در دکوراسیون منزل

یکی از رایج‌ترین درب ها، درب های شش پنلی است. این درب ها در انواع توپر و توخالی (ارزان‌قیمت‌تر) تولید می‌شوند.

درب های خاص و منحصر به فرد در دکوراسیون منزل

بیایید کمی قیمت را بالا ببریم و ببینیم با هزینه بیش‌تر چه درب هایی را می‌توانیم انتخاب کنیم! توجه کنید که دربی که در عکس بالا می‌بینید دارای یک پنل قوسی و نیر یک چارچوب قوسی است. این درب هم‌چنین دارای سطحی چوبی است که به آن جلوه زیبایی داده است. استفاده از چوب در سطح خارجی این درب، قیمت و ظاهر آن را تغییر داده است.

بیایید نگاهی به یک درب فوق‌العاده زیبا و خاص بیاندازیم. این درب، در ایتالیا ساخته شده و در طراحی آن از سبک درهای آنتیک فرانسوی پیروی شده است. جزئیات و سطح بدیع این درب آن را تبدیل به یک درب فراموش‌نشدنی کرده است، اما قیمت آن نیز بسیار بالا خواهد بود.

درب های شیشه‌ای در دکوراسیون منزل

انتخاب‌ها در درب های شیشه‌ای بسیار زیاد است. این درب ها را می‌توان در نقاط کانونی خانه و جاهای خاص، مانند جایی از خانه که در آن به نور بیش‌تری نیاز است، استفاده کرد.

در عکس بالا یک درب آینه ای تک‌پنلی را می‌بینید که بسیار مناسب حمام و سرویس بهداشتی است.

درب های فرانسوی بسیار زیبا و دلربا هستند. این درها بسیار مناسب تالارها، اتاق مطالعه، اتاق غذاخوری، و فضاهای نشیمن هستند.

اگر به دنبال دربی خاص هستید درهای شیشه‌ای طرح‌دار بسیار گزینه‌های مناسبی هستند. این درب به خودی خود یک اثر هنری است اما قیمت بسیار بالای دارد.

درب کمد در دکوراسیون منزل

انواع درب های چوبی زیبا برای داخل خانه

انواع درب های چوبی زیبا برای داخل خانه

در عکس بالا درب های دوپنلی را می‌بینید که به صورت کشویی در کمد استفاده شده‌اند و احساس راحتی را در اتاق به وجود آورده‌اند.

درب ها تاشو در روزگار قدیم معمولا به دلیل نصب سخت آن مورد استفاده قرار نمی‌گرفتند. اما امروزه با پیشرفت ساخت‌وساز از این درب ها نیز می‌توان استفاده کرد. با استفاده از این درب ها می‌توان بدون باز کردن کل درب ها قسمتی از در کمد را باز کرد. این درب ها نسبت به درب های دوتایی فضای کم‌تری را اشغال می‌کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید